דף הבית > עשרת הדברות למתחיל

עשרת הדברות למתחיל

 

קבוצה
תכנון והצטיידות
6 ארוחות
תכנית ליום
צ'ופר
עשייה
טקס
לא בבית
שתיה
פעילות גופנית

 

1.  השתייכות לקבוצה - יש חשיבות עליונה להתמדה ולהשתתפות שבועית במסגרת תומכת.

 2. מומלץ לאכול לפחות 6 ארוחות קטנות ביום

     א.    אין להגיע למצב של רעב – שעות הארוחה נקבעות מראש ללא קשר לתחושת רעב, מומלץ לאכול 
            גם כשלא רעבים !

     ב.    רצוי לאכול במרווחי זמן שאינם עולים על שלוש שעות. במקרה הצורך, אפשר לאכול מידי שעה וחצי. 
            יש להמנע מנשנושים.

     ג.    מומלץ לגוון את מקורות המזון ולצרוך אוכל מקבוצות המזון השונות.

     ד.    זמינות האוכל - עקרונית. אי זמינות הפיתויים – עקרונית עוד יותר.

     ה.    יש להקפיד על אכילת ארוחת הבוקר. מומלץ לתכנן את הארוחות מראש ולא לדלג על אכילה במשך
            היום. אין לצבור ארוחות.

     ו.     יש להגדיל את צריכת הסיבים התזונתיים – מומלץ להרבות בצריכת ירקות (בעיקר מצליבים), 
            פירות (עד 3 ביום) ולא לפסוח על קטניות, דגנים וטופו.

    ז.      מומלץ להמעיט בצריכת שומנים (בעיקר שומן רווי), סוכרים (כולל שתיה מסוכרת) ונתרן (מלח).

 3.  מנה נוספת כצ'ופר – אחת לשבוע, מומלץ להוסיף מנה הכוללת כל פריט העולה על דעתכם
                          (עם גבול – עד 700 קלוריות).

 4.  טקס האכילה - חשוב לאכול בישיבה ולהתרכז בארוחה. לחתוך את האוכל לחתיכות קטנות וללעוס כראוי.

 5.  שתיה מרובה – בעיקר מים, לפחות 10-12 כוסות ביום! לא להרבות בקפה ובמשקאות דיאטטיים מוגזים.

 6.  תכנון והצטיידות – מומלץ לצאת את הבית עם "תיק אוכל" מסודר + שתיה +אקסטרה לעיכובים.

 7.  תכנית ליום אחד - הצלחה נבנית לאט, רצוי להציב מטרות מציאותיות וקצרות טווח. זהו תהליך ולא אירוע – 
                              יש לבנות את ההתקדמות בהדרגה, להגדיר את המשימות בצורה ברורה ומדידה ולהאזר 
                              בסבלנות. נכשל, רק מי שמפסיק לנסות.

8.  העשיה היא טכניקה בעיקרה – הדגש מושם על בניית "ארגז כלים" שיאפשר התמודדות ויקדם השגת היעדים. 
                               ניתוחי ה"סיבות" הם שוליים לתהליך. 
                               יש להתייחס למעכבי התקדמות, אך האנרגיה מושקעת בשינוי התנהגות.

                               אין הלקאה עצמית – יש להפיק לקחים מחוויות והתנסויות ולשבח את העשייה. אין   

                               שיפוט והוכחה – יש זיהוי בעיות ומתן פתרונות.

 9.  מומלץ, לא להשקל בבית - הצלחה אינה נמדדת במשקל בלבד. מדובר בשינוי סגנון חיים ! אימוץ אורחות חיים 
                              חדשות ושינוי תפיסת העולם.

 10. פעילות גופנית – כדי לקדם בריאות וליצור שינוי אמיתי יש להוסיף פעילות גופנית (בבחינת פעילות נטולת 
                              קלוריות המזינה את הנפש והגוף). 
                              תזונה נבונה, גישה חיובית ופעילות גופנית הם שילוב מנצח.

 

 

 

עשרת הדברות למתחיל  
1500 קלוריות  
המלצה ל-6 ארוחות ביום
תפריטי שלד
תחליפים
רשימת קניות כדאית  
כניסה לפורום  
המתכון השבועי
עקרונות התוכנית  
קוגל תפוחי אדמה ללא שמן  
מאמרים מקצועיים  
חדשות

 אבחון דידקטי
ד"ר משה רז
050-7833108


חורף בריא לכולם

תהא
שנת
פריצת-דרך

 


הנושא השבוע הוא: גם כי ייפול לא יוטל

 לידיעתכם

 המתכון השבועי: 

סלט קישואים ועגבניות

כרוב אדום בנוסח הונגרי


שימו לב
הוספנו מדור "מאמרים מקצועיים"
- איך יוצרים שמחה?
 

24/07/2009

 
12/02/2011

 


02/06/2012


23/05/2017

פותח ע"י סופטמדיה בניית אתרים