דף הבית > שאלות נפוצות
להלן שאלות ותשובות שנשאלו על ידי משתתפים במחזורים קודמים ושיועילו לכם בהמשך :
 
שאלה : מה הסיכויים שלי להצליח בתכנית הזו, אחרי אין סוף דיאטות שכבר נכשלתי בהן ?
תשובה : לפי המחקרים האחרונים, הסיכויים להצליח ולשמור על ירידה במשקל לאורך זמן – רק על ידי דיאטה מאוזנת ומגוונת, השתתפות בקבוצת תמיכה והתמדה.
 
שאלה : האם זה אומר בשבילי, פרידה מכל המאכלים האהובים עליי ?
תשובה : כמובן שלא. מוותרים על הספונטניות באכילה, אך עם תכנון נכון ובעזרת מנה מותרת פעם בשבוע ניתן לאכול מכל דבר. כמובן שרצוי להפחית בשומנים ובסוכרים.
 
שאלה : יש לי בעיה לשתות ובעיקר בחורף, במה עוזרת השתייה ואיך אפתור את הבעיה ?
תשובה : מים הם זרז חשוב ביותר לאיבוד המשקל ולשמירתו. מים מדכאים תיאבון באופן טבעי ומפחיתים אגירת שומן. אנו זקוקים ל –  3 ליטר (12 כוסות) ביום, על מנת ש :
א.    תפקוד הבלוטות בגוף ישתפר.
ב.     יותר שומן משמש כ"דלק", מכיוון שהכבד פנוי לטפל בשומן האגור.  
ג.      צמא טבעי יופיע אחרי שנלמד את הגוף לשתות מחדש.
ד.     התיאבון יורד.
ה.    מפחית כאבי ראש ומונע היווצרות אבנים בכליות.
ו.       עוזר נגד עצירויות.
ז.      מגמיש את העור ועוזר בהאטת קצב ההתקמטות.
הוסיפו שתייה חמה ללא סוכר, אפשר להיעזר בתרכיז דיאטטי, סיידר חם ללא סוכר, מרק חם מומלץ מאוד.
 
שאלה : כמה קילוגרמים אני צפוי/ה לרדת בשבוע ?
תשובה : מטרת תכנית זו היא להביא לשינוי באורח החיים ולא דיאטת כסאח, על כן הירידה האידיאלית היא בין ½ ק"ג ל- 1 ק"ג בשבוע, כשבדרך ישנן עליות, עצירות וירידות.
 
שאלה : בתכנית זו יש כמות גדולה מאוד של אוכל ביחס לדיאטות אחרות שהיינו בהן. האם לא נעלה במשקל בעקבות זה ?
תשובה : לפני כן היו לכל אחד מאתנו הרגלי אכילה שונים. אנשים רבים לא אכלו כל היום ואז הגיעו מורעבים וחיסלו את כל המקרר. מספר הקילוגרמים שאכלו בארוחה היה פי שלוש. גם מהסיבה שהארוחה מעולם לא הגיעה לסיומה. הרעיון בתכנית הוא להתחיל לאכול מהבוקר כמעט עם שעת היקיצה, להקפיד על שש ארוחות ביום, כל שלוש שעות ארוחה ולהקפיד על הכמויות המדויקות. דברים אלו עוזרים לנו להיכנס לסדר ולירידה במשקל.
 
שאלה : איננו רגילים ומסוגלים לאכול ארוחת בוקר. מדוע ארוחת הבוקר כה חשובה ?
תשובה : עם ארוחת הבוקר מתחיל מיד חילוף החומרים בגופנו לעבוד ואיתו שריפת השומנים. ארוחת הבוקר עוזרת לשבור את הצום של הלילה, עוזרת לתאים האפורים להתחיל לפעול והינה למעשה הארוחה החשובה ביותר ביממה.
 
שאלה : אני עובד/ת שעות רבות מחוץ לבית. איך אני יכול/ה לאכול במקום העבודה ?
תשובה : הדגש הוא על תכנון והתארגנות. הכינו בערב כריכים מוכנים לכל היום שלמחרת. פירסו לכם ירקות והכינו בכלי סגור. קחו איתכם מנות פרי כמספר המנות המגיע לכם וצאו לעבודה ערוכים ומתוכננים. עם תכנון והצטיידות אנו עוזרים להצלחה שלנו.
 
שאלה : אין לי זמן בשעת העבודה לשבת ולאכול. מה לעשות ?
תשובה : חישבו שהאוכל הוא תרופה שהרופא רשם לכם ועליכם ליטול בשעה היעודה. עשו הפסקה אפילו של חמש דקות והקדישו לארוחה את מלוא תשומת הלב. חשוב מאוד להתייחס רק לארוחה בזמן שאנו אוכלים ולא לעסוק בדברים נוספים במקביל.
 
שאלה : מה לעשות עם התקפות הרעב הבלתי נשלטות ?
תשובה : התכנית אמורה לתת תשובה לרעב. אם עושים את התכנית בצורה טכנית ומדוייקת, לא נהייה רעבים, אולם אם נחוש בכל זאת בצורך, תמיד אפשר להיעזר בצלחת מרק חם, בסוכריית "מותר",בשתייה מרובה ולזכור שכעת באה הבחירה שלנו, האם לאכול פריט זה או אחר, זה הזמן לצאת מהבית לצעידה או לטיול.
 
שאלה : אינני מוצא/ת זמן לעסוק בפעילות גופנית. מדוע זה חשוב ?
תשובה : הפעילות הגופנית עוזרת בחיזוק הגוף, בשריפת שומנים, מזרזת ירידה במשקל, משפרת בריאות, תורמת מאוד לאיזון הסוכר, בלוטת המגן, כולסטרול, סידן, ושומרת על חילוף חומרים תקין. ובהיבט הנפשי – משחררת, מנקה, ועזרת בשיפור הביטחון העצמי.
 
שאלה : אני יודע/ת שכשאני אוכל/ת פחמימות אני עולה במשקל. בתכנית זו יש הרבה פחמימות. מה לעשות?
תשובה : הפחמימות מעלות את רמת הסרוטונין במוח. הסרוטונין אחראי על מצב הרוח. אנשים שעשו דיאטה ללא פחמימות דיווחו על תחושות של עגמומיות וחוסר אנרגיה. אכילת פחמימות מורכבות (קמח חיטה מלא, אורז מלא או בסמטי, דגנים, לחם מקמח מלא) גורמת לעלייה מתונה ברמת האינסולין בדם ונותנת תחושה של שובע ורוגע לאורך זמן. כמובן, אם הינך חולה סכרת, עליך להיוועץ ברופא האישי. החשיבות היא בצריכת כל אבות המזון שלהם גופנו זקוק.
 
שאלה : כמה כוסות קפה אפשר לשתות ביום ?
תשובה : מומלץ, לא יותר משתי כוסות קפה ביום + ¼ כוס חלב 1%, כנ"ל קולה על כל סוגיה, אינה מומלצת. הקפאין משתן ועוצר ירידה בצורה משמעותית והחלב – גם בו יש קלוריות. 

שאלה : מה יכול לשמש כמנת צ'ופר?
תשובה :  
כמות
המנה
כמות
המנה
3
בורקסים קטנים
2
משולשי פיצה
1
חבילת שוקולד (100 גרם)
1
טילון גדול
1
יח' ג'חנון + רסק עגבניה +ביצה
1
יח' מלוואח + רסק עגבניה +ביצה
3
יחידות בלינצ'ס
1
מנה פנקייק + גלידה
3
כדורי גלידה בכוס או בגביע
1
מנה מוס שוקולד
1
מנה פוקצ'ה
1
שקית צ'יפס (חטיף קנוי)
1
מנה פלאלפל (עם טחינה וצ'יפס) – 3 כדורים בלבד
1
מנה שווארמה (עם טחינה וצ'יפס)
1
מנה פסטה (ספגטי, ניוקי, רביולי) ברוטב עשיר
1
מנה עוגת קרם/עוגת מוס/ עוגת גלידה
+ כוס קפה הפוך או שוקו
1
מנה קרם בואריה
1
מנה קרפ צרפתי
100 ג'
פיצוחים
1
בייגל טוסט
1
שקית במבה גדולה
1
שקית ביסלי גדולה
 
עשרת הדברות למתחיל  
1500 קלוריות  
המלצה ל-6 ארוחות ביום
תפריטי שלד
תחליפים
רשימת קניות כדאית  
כניסה לפורום  
המתכון השבועי
עקרונות התוכנית  
קוגל תפוחי אדמה ללא שמן  
מאמרים מקצועיים  
חדשות

 אבחון דידקטי
ד"ר משה רז
050-7833108


חורף בריא לכולם

תהא
שנת
פריצת-דרך

 


הנושא השבוע הוא: גם כי ייפול לא יוטל

 לידיעתכם

 המתכון השבועי: 

סלט קישואים ועגבניות

כרוב אדום בנוסח הונגרי


שימו לב
הוספנו מדור "מאמרים מקצועיים"
- איך יוצרים שמחה?
 

24/07/2009

 
12/02/2011

 


02/06/2012


23/05/2017

פותח ע"י סופטמדיה בניית אתרים