דף הבית > הדף השבועי
 
Denial - הכחשה
פרויד, אבי הפסיכואנליזה, זיהה כי אנשים נוטים להשתמש במנגנוני הגנה. אלו  מנגנונים שמפעיל האגו על מנת למנוע הכרה בתכנים מאיימים המעוררים חרדה, בושה או אשמה, אותם אין ביכולתנו לשאת. אחד מהמנגנונים הללו הוא ההכחשה: זהו מנגנון הגנה בו התוכן המאיים עולה למודעות, אך האדם מבטל אותו וטוען שאינו נכון או אינו קיים. מנגנון זה נחשב למנגנון הגנה פרימיטיבי ולא יעיל, מאחר והוא מונע התמודדות עם המציאות באופן שעשוי להיות הרסני.  

אנשים המתמודדים עם מצבי חיים קשים חושבים לעיתים שעצם קיומה של מודעות מצדם לבעיה היא כבר פתרון. למעשה עצם המודעות לבעיה אינה הפתרון אולי היא הבסיס שעליו אמור להתלבש הפתרון.
הקושי האמיתי שגורם לכך שאנו לא מוצאים פתרון לבעיה נעוץ במושג "הכחשה". כאשר אנו מכחישים את קיומה של הבעיה הרי שאנו נמנעים מהתמודדות עמה כי היא כאילו "לא קיימת".

כאשר אנו עוסקים באנשים עם עודף משקל, הרי שהמכשולים הם ברורים וידועים לכולם. כאשר אנשים אלו מכחישים את הבעיה ואינם רואים מכשולים אלו הם נמצאים בסכנת חיים. המצאת תירוצים ועצימת העיניים מול ההתמכרות לאוכל רק תגרום להם להשמנת יתר ולמחלות פיזיות שונות.
לכן, עליהם להימנע מהפעלת מנגנון ההכחשה, לעצור ולבחון בלא פחד מה עליהם לעשות כאשר הם מגלים שהם בעודף משקל:

  1. מה המטרה שלנו? – על כל אחד מאיתנו להגדיר לעצמו את המטרה (היעד) שאליה הוא רוצה להגיע. יש להגדיר את המטרה בדרך חיובית וברת מדידה. עלינו לומר לעצמנו את המטרה (כמנטרה) לפני כל ארוחה. למשל: "אני רוצה להתמיד באכילת אוכל בריא ובכמות מאוזנת בארוחה זו בהתאם לתוכנית שקבעתי לעצמי".
  2. תכנון – עלינו לתכנן במדויק את הכמויות וסוגי המזון שנכניס לפה שלנו במהלך 6 הארוחות שלנו מדי יום. התכנון הוא היפוכה של ה"הכחשה", התכנון המדויק שלנו יסייע לנו להימנע מלהכחיש את קיומה של בעיית עודף המשקל שלנו. התכנון יעזור לנו לשמור על משקל מאוזן וגוף בריא ממחלות.
כידוע, הצלחה גוררת הצלחה ולכן כאשר נצליח להעלות למודעות שלנו את המטרות שקבענו לעצמנו, נקפיד לקיים את התכנון של האוכל כפי שקבענו מראש, אזי כמובן נצליח לעמוד ביעדים שלנו ונשמור על עצמנו. הצלחות אלו יגרמו לכך שנוכל להתמיד בשמירה על אורח חיים בריא ולהימנע מההכחשות.


 חורף בריא לכולנו.




  תהיה שנת פורפורציות באוכל



בהצלחה
 

עשרת הדברות למתחיל  
1500 קלוריות  
המלצה ל-6 ארוחות ביום
תפריטי שלד
תחליפים
רשימת קניות כדאית  
כניסה לפורום  
המתכון השבועי
עקרונות התוכנית  
קוגל תפוחי אדמה ללא שמן  
מאמרים מקצועיים  
חדשות

 אבחון דידקטי
ד"ר משה רז
050-7833108



בעוד שבועיים נחגוג את ט"ו בשבט

זהירות מאכילה מוגזמת של פירות יבשים

נתפלל לחורף גשום ומבורך

תהיה שנת פריצה בדיאטה

 
 


הנושא השבוע הוא:
הכחשה

 לידיעתכם

 המתכון השבועי: 
מרק מינסטרונה


שימו לב
הוספנו מדור "מאמרים מקצועיים"
בעיה כבדת משקל,
שיר-לי גולן

 

24/07/2009

 
12/02/2011

 


02/06/2012


23/05/2017