דף הבית > הדף השבועי
  קודם נעשה ואחר כך נשמע
 

בני ישראל, נקראים בפי הגויים "עמא פזיזא" משום שהקדימו נעשה לנשמע במעמד הר סיני.   אך האם זה נכון שתמיד עלינו להקדים נשמע לנעשה? מתברר שכשזה נוגע להחלטות ביחס לדיאטה יש חוכמה דווקא בלעשות לפני ששומעים.
אנשים עם בעיות אכילה חייבים להודות שהם חסרי אונים מול האוכל. אחרת, הם חיים באשליה שהכול בסדר ותחת שליטה והם יכולים להסתדר עם הבעיה לבד. כדי לעזור לעצמם הם חייבים להיווכח שהם זקוקים לעזרה. רחמים עצמיים לא עוזרים ואם הם לא יתעשתו מצבם יתדרדר הלאה. לכן, על האדם בעל עודף המשקל לקחת אחריות על עצירת העלייה שלו במשקל. הפתרון לכך הוא הינזרות מוחלטת או הימנעות ממאכלים כאלו שמסכנים אותו. 
ההימנעות המוחלטת מאותם מאכלים שאינם טובים עבורו, משחררת אותו מהתלות באוכל ויוצרת אצלו הקלה. האדם משקר את עצמו שהוא יכול לאכול רק קצת מהמאכלים הלא טובים עבורו או לשלוט בכמויות, בזמן שהוא יודע וכולם יודעים שזו הבעיה הגדולה ביותר של אנשים בעלי עודף משקל. אצל אנשים כאלו, הכמיהה לאוכל (במיוחד למה שמזיק להם) חזקה מיכולת השליטה שלהם והיכולת להפסיק לאכול כמויות. האוכל משמש עבורם כמקור לכוח ובלעדיו הם חשים, כעס, חרדה, דיכאון, ייאוש בדידות וריקנות.
תחושות אלו מובילות את האדם השמן לתחושות של חוסר שליטה, בוז עצמי אך בשל הרגליו הישנים אין הוא יכול להתמודד ללא ה"סם" (אוכל).
לכן, הפתרון הוא הימנעות מוחלטת, מאותם דברים (בעיקר אוכל לסוגיו השונים), מקומות ואנשים שמזכירים לו את הרגליו הקודמים. כדי לשנות הרגלים שליליים אלו, עליו לקבל בשלווה את העובדה שהוא מכור לאוכל ושעליו קודם כל לעשות מעשה (להתנזר ממה שמזיק לו) ובשלב הבא, עליו להקשיב לקולות שבוקעים מתוך עצמו ומהאחרים בסביבתו(נשמע).
עליו להבין שאין מקום לביקורת שלו על עצמו או שלו על אחרים, הוא צריך להבין שעליו להרפות מביקורת על האחרים (דבר שבדרך כלל מאפיין אנשים בעלי עודף משקל) ולהרפות מהניסיונות לנהל את כל העולם או לשלוט בכל העולם. עליו להתעורר מהאמונה שאם יצליח לשלוט בעולם יצליח גם לשלוט בכמויות האוכל שהוא מכניס לפיו. 
דרך הקבלה שלו את מגבלותיו הוא ילמד להתמודד עם פחדיו (לא על ידי בריחה לאוכל) וילמד לפתח קשר רגשי עם עצמו וסביבתו הקרובה. עליו ללמוד להיכנע לתוכנית האוכל שנבחרה עבורו, לבצעה ללא כחל וסרק ובמקביל להרפות ולהימנע מביקורת, מהצורך לשפוט אחרים, לשלוט בהם או לכוון אותם.
לשם כך מומלץ להיעזר בכללים הבאים:

  • רק להיום -  להתמקד במשימה קטנה בכל פעם שתאפשר התקדמות הדרגתית, מרגע לרגע ולא לרצות להספיק הכול ובגדול.
  • אסירות תודה – התמקדות על מה שיש (במקום על מה שאין) מטלה שיכולה לפתח תקווה והנעה.
  • לפעול מתוך עובדות – להתבסס על עובדות ולא על רגשות. האדם יכול להגיע לאיזון וסדר בחיים רק כאשר הוא מתבסס על עובדות. יש מקום לרגש בחיינו אך לא כבסיס למסקנות ורגש אינו עובדה.
 משנכנס אדר מרבין בשמחה


עשרת הדברות למתחיל  
1500 קלוריות  
המלצה ל-6 ארוחות ביום
תפריטי שלד
תחליפים
רשימת קניות כדאית  
כניסה לפורום  
המתכון השבועי
עקרונות התוכנית  
קוגל תפוחי אדמה ללא שמן  
מאמרים מקצועיים  
חדשות

 אבחון דידקטי
ד"ר משה רז
050-7833108


משנכנס אדר מרבין בשמחה

פורים מתקרב

תהא
שנת
פריצת-דרך

 


הנושא השבוע הוא: קודם נעשה ואחר כך נשמע

 לידיעתכם

 המתכון השבועי: 
סלט קליל שחייבים על שולחן השבת


שימו לב
הוספנו מדור "מאמרים מקצועיים"
- איך יוצרים שמחה?
 

24/07/2009

 
12/02/2011

 


02/06/2012


23/05/2017

פותח ע"י סופטמדיה בניית אתרים