דף הבית > הדף השבועי
 גם כי ייפול לא יוטל  (תהילים לז:23)
לכל אדם מגיע להרגיש טוב כל הזמן. כאשר אדם מתמודד עם קושי מסויים, הוא זקוק לגיוס מירבי של כוחותיו, אך למרות זאת הוא לא תמיד מצליח לעמוד במשימה שהציב לעצמו. לעיתים קרובות המתמודד חש שהוא נכשל, תחושת הכשלון גורמת לו לאדם לתחושת נפילה שבעקבותיה עוד יותר קשה לו לקום ולהתמודד עם המשימה המבוקשת. אך הנחמה שאנו יכולים לקחת מהפסוק בתהילים היא זאת:
כאשר מדובר בעלייה של ממש לדרגה חדשה לגמרי, אי-אפשר להישאר בעולם המושגים של הדרגה הקודמת. העולם הקודם - אף שהוא טוב וקדוש - עלול להפריע לתהליך הקליטה של עצמנו. שלב זה, שבו עוזב האדם את דרגתו הקודמת, אך טרם קיבל את דרגתו החדשה - הוא היוצר את הירידה או הנפילה.
משלים רבים מובאים על כך. למשל, גרעין שעליו להירקב לגמרי בטרם יצמח ממנו אילן חדש. כך גם בתהליך של לימוד והבנה, יש מצב שבו מופיעה קושיה חזקה ומותירה את העניין באי-הבנה מוחלטת, ולאחר מכן מגיעים להבנה מעמיקה ושונה לגמרי בסוגיה. העיקרון הוא, שהירידה מאפשרת את צמיחתו של שלב חדש ונעלה יותר.
ברגעי הנפילה האדם צריך לשאול את עצמו מה קרה? למה למרות מאמצי נכשלתי? היכן שגיתי? או איך זה שלמרות המאמץ הגדול שעשיתי הצלחתי לרדת במשקל כל כך מעט?
התשובה היא שקודם כל אי אפשר לעלות בדרך ישרה כל הזמן. העליה למעלה רצופה בנפילות קטנות, אין אפשרות לנסיקה תמידית. נקודה נוספת היא שלא תמיד אנחנו אכן מקפידים לעשות בדיוק את הנדרש והזיופים הקטנים הללו הם שמפילים אותנו. והנקודה החשובה ביותר היא שעלינו לדעת שזאת בחירה שלנו לראות בנפילות הללו כישלון (ואז להרים ידיים) או נפילה זמנית שדורשת תיקון קל.
הדבר החשוב ביותר ברגעי המשבר והנפילה הללו הוא לזכור שגם אם נפלנו מעט עדיין אנחנו רחוקים מרחק רב מנקודת ההתחלה של התהליך ולכן עשינו התקדמות רבה למרות הנפילה הזמנית. בנוסף עלינו לומר לעצמנו, שהנפילה היא סימן שצריך לתכנן את הדברים מראש (שעות האכילה והכמויות בצורה מדויקת)  ואז הירידה במשקל מעכשיו והלאה תהיה מהירה יותר.
אם שמרנו על כללי התוכנית במלואם ולא ירדנו מספיק במשקל או אולי אפילו עלינו מעט, לא נורא, זה יתקזז בשבוע הבא אך בתנאי שנמשיך לדבוק בתוכנית במדויק!.
לכן, המסקנה מהנפילה אינה הרמת ידיים וויתור על התוכנית. להיפך, עלינו לתכנן טוב יותר את יום העבודה שלנו, להקפיד נכון יותר על הכמויות ועל זמני האכילה. לשלב פעילות גופנית, שתיית מים וכו' יגרמו לנו לצאת מחוזקים יותר מהנפילה הזמנית, כך שבטווח הארוך יותר הנפילות הקטנות הללו יגרמו להצליח יותר בטווח הארוך.


עשרת הדברות למתחיל  
1500 קלוריות  
המלצה ל-6 ארוחות ביום
תפריטי שלד
תחליפים
רשימת קניות כדאית  
כניסה לפורום  
המתכון השבועי
עקרונות התוכנית  
קוגל תפוחי אדמה ללא שמן  
מאמרים מקצועיים  
חדשות

 אבחון דידקטי
ד"ר משה רז
050-7833108


חורף בריא לכולם

תהא
שנת
פריצת-דרך

 


הנושא השבוע הוא: גם כי ייפול לא יוטל

 לידיעתכם

 המתכון השבועי: 

סלט קישואים ועגבניות

כרוב אדום בנוסח הונגרי


שימו לב
הוספנו מדור "מאמרים מקצועיים"
- איך יוצרים שמחה?
 

24/07/2009

 
12/02/2011

 


02/06/2012


23/05/2017

פותח ע"י סופטמדיה בניית אתרים